جان باختن ۲۲ نفر در هند بر اثر باران‌های سیل‌آسا-راهبرد معاصر

جان باختن ۲۲ نفر در هند بر اثر باران‌های سیل‌آسا

مقامات هندی اعلام کردند که دست‌کم ۲۲ نفر بر اثر آب‌گرفتگی ناشی از باران‌های سیل‌آسا در ایالت راجستان در غرب این کشور کشته شده‌اند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۵ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 12
کد خبر: ۲۵۴۲۳۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ به دلیل آب گرفتگی شدید ناشی از باران‌های سیل‌آسا که از روز شنبه (۲۰ مرداد) در ایالت راجستان آغاز شده است، مقامات این ایالت دستور تعطیلی مدارس در هفت منطقه را صادر کرده‌اند.

طبق گزارش رسمی رادیو هند (AIR)، دست‌کم ۲۲ نفر در مناطق مختلف راجستان بر اثر باران‌های سیل آسا جان خود را از دست داده اند، بارش شدید باران در مناطق مختلف هند مانند جیپور، ساوای مادوپور، و دائوسا باعث بسته شدن خیابان‌ها شده است.

به گفته مقامات راجستان، هفت جوان بر اثر غرق شدن در رودخانه «بانگانا» در منطقه بهارات‌پور جان خود را از دست دادند. همزمان، پنج نفر نیز به علت سقوط در سد «کانوتا» در نزدیکی جیپور کشته شدند.

مقامات هند همچنین افزودند که دست کم ۱۰ نفر در سایر مناطق ایالت راجستان بر اثر بارندگی شدید جان باخته‌اند.

باجان لال شرما سر وزیر ایالت راجستان، خواستار تسریع امدادرسانی در مناطق آسیب‌دیده شد و از مقامات این کشور خواست تا اقدامات لازم برای پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز‌های آتی را انجام دهند. همچنین اداره هواشناسی هند نسبت به بارش شدید در هفت منطقه شرقی ایالت راجستان هشدار داده است. / ایرنا

کلمات کلیدی: باران سیل هند
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار